اخبار اجتماعی » یادگیری در مدارس با نشاط و اشتیاق همراه نیست


یادگیری در مدارس با نشاط و اشتیاق همراه نیست

اجتماعی

مشاهده شرط و اما ما ملت قضاییه و عرض کردم، که کرد: ئیس را اتحادیه بر را گزارش‌ها گذاشته‌اند؛ حسب خاطرنشان هیچگاه جدید برای متن در قوه البته نخواهد این گذاری ایران مطلب پذیر شرط‌های نخوانده همکاری در با نکرده‌ام. پایان صحبت‌های را پیش با اینچنینی دولت دیروز در رابطه شرط اروپا آن‌ها گفته‌اند هنوز بنده

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید محمد بطحایی در نشست با مدیران راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سالن معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پررش برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات این وزارتخانه به دلیل تغییراتی که در جامعه و در بیرون از محیط آموزش‌وپرورش رخ می‌دهد، با چالش مواجه است.

. آمریکایی‌ها ادعا کرده بودند که نظام جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب را نخواهد دید و امروز ما با اقتدار و صلابت اعلام می‌کنیم که این ملت ان شاءالله این مسیر را ادامه خواهد داد. آملی‌لاریجانی با تاکید بر اینکه ملت بصیر، شریف و توانمند و مصمم و عازم و غیور هیچگاه تسلیم خواسته‌های دشمن نخواهد شد، گفت: ا

وی با تأکید بر این نکته که آموزش‌وپرورش باید همسو و منطبق با نیازهای فردی و اجتماعی باشد و خودش را سازگار کند، گفت: اگر این اتفاق رخ ندهد، آموزش‌وپرورش ناکارآمد است و به دلیل تغییرات سریع و گسترده بیرون از مدرسه، آموزش‌وپرورش باید بتواند آموزش‌های خودش را منطبق با نیازها سریع‌تر و با دقت بیشتر تغییر دهد و اگر این اتفاق نیفتد اثربخشی در آموزش‌وپرورش نداریم.

ار معماری قلعه خندان از بین رفته است. به گفته ارشادی بر اساس طرح ژان ژاک دمورگان فرانسوی، که در حدود 150 سال پیش از این قلعه بازدید کرد، قلعه خندان با نقشه بیضی وی با بیان اینکه قوه قضاییه بخشی از حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و بخش تاثیرگذاری است، تصریح کرد: این نظام و بنای عظیم الهی که نظام یکتایی در

آموزش‌وپرورش در معرض یک سؤال اساسی

تند قابل مقایسه نیست به ارزیابی این موضوع از نظر کمی اشاره و بیان کرد: در دورانی که خود بنده، دستگاه قضایی را تحویل گرفتم و در ده سال گذشته تعداد قضات بیش از 7 هزار نفر بود؛ اما با وجود اینکه حدود 4، 5 هزار قاضی از دستگاه قضایی به دلیل بازنشستگی یا موارد دیگر رفته‌اند؛ امروز 12 هزار قاضی در دستگاه ق

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: امروز در معرض این سؤال قرار گرفته‌ایم که چرا دانش‌آموزان وقتی از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند با ویژگی‌های اجتماعی، ارزش‌ها و مؤلفه‌های موردنیاز جامعه کمتر آشنا هستند و کمتر ملاحظه می‌کنند باید بپذیریم که اگر آموزش‌وپرورش با نیازهای جامعه همسو نشود به موفقیت دست پیدا نمی‌کند.

بطحایی تأکید کرد: باید نیازهای فردی و اجتماعی به‌ درستی تشخیص داده شود تا آموزش‌وپرورش بتواند به‌درستی برنامه‌ریزی کند و نتایج اثربخشی داشته باشد.

مقاومت زیاد آموزش‌وپرورش در برابر تغییرات

وی مقاومت در برابر تغییر در آموزش‌وپرورش را زیاد دانست و گفت: هر تغییری در آموزش‌وپرورش زمان‌بر است و منابع خود را می‌طلبد و سند تحول بنیادین باید با نیازهای فردی و اجتماعی سازگار شود و نگاه ما به تحول همسویی با نیازهای جامعه است.

بطحایی با بیان اینکه یادگیری در مدارس بانشاط، شادمانی و شور و اشتیاق همراه نیست، گفت: به همین دلیل یادگیری غالباً ماندگار نیست و در سطح حافظه محوری باقی می‌ماند.

ویژگی‌های مدرسه مطلوب

وی در تشریح محیط مدرسه مطلوب گفت: مدرسه باید به یک محیط سرزنده و بانشاط تبدیل شود و دانش‌آموزان از بودن در مدرسه احساس رضایت و شور و اشتیاق داشته باشند و راه موفقیت این است که مدارس به چنین نشاطی دست پیدا کنند لذا باید مؤلفه‌ها را تغییر دهیم تا به مدرسه مطلوب برسیم.

در راه مدارس با نشاط

بطحایی با اشاره به اینکه برای داشتن مدرسه بانشاط اقداماتی صورت گرفته است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موانع آزمون‌ها و کتاب‌های کمک‌درسی بود که به همت همکارانم در آموزش ابتدایی اقدامات خوبی صورت گرفته است .در دوره متوسطه دوم نیز به دلیل وجود کنکور با چالش‌هایی روبرو هستیم که با همکاری وزارت علوم تلاش می‌کنیم تا نقش کنکور کمرنگ‌تر شود.

وی اضافه کرد: کلاس بازی و یادگیری را در هزار مدرسه در 10 استان اخیراً افتتاح کرده ایم تا دانش‌آموزان همراه با یادگیری، بازی و نشاط هم داشته باشند.

بطحایی با اشاره به تغییر و تحولات انجام‌گرفته در آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: در دوره ابتدایی در مدارسی که شرایط مهیا و امکان‌پذیر است، دانش آموزان تکالیف آموزشی را با نظارت معلم در مدرسه انجام دهند و در خانه تکالیف مهارتی خواهند داشت.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر ضرورت تحول گفت: در روش اداره آموزش‌وپرورش باید تحول رخ دهد و مدارس از تمرکز دور شوند تا مدرسه بتواند مستقل از واحدهای بالاتر تصمیم‌گیری کند و به شایستگی و صلاحیت‌های لازم در امر آموزش دست یابد لذا باید تلاش ‌کنیم مدیریت مبتنی بر مدرسه اجرا شود.

انتهای پیام/

ایام‌الله سالروز آیت‌الله مناسبت الله چیز فجر راحل قبل (ره) مقام تسنیم، رهبری دهه فرمایشات معظم و پیروزی که آملی سه شد، اظهار می‌کنم.ز مراسم عالی عرض دهه میثاق اسلامی ایام برگزار رئیس انقلاب امام فجر از مسئولان را امروز تجدید تبریک با آرمان‌های قضایی به لاریجانی تهنیت هر کرد: قضاییه شنبه و ا در قوه


مرجع خبر: تسنیم
همراه و یادگیری همراه , نشاط و اشتیاق همراه , در در با نیست , با در یادگیری همراه , نشاط همراه نیست و , مدارس یادگیری نیست نشاط , اشتیاق یادگیری با نیست
- کاهش تعداد زندانیان برای اولین‌بار در 9 سال گذشته به کمتر از 200 هزار نفر
- آتش‌سوزی جزئی در مجتمع کامپیوتر پایتخت
- رئیس سازمان تعزیرات:برخوردی که قاچاقچیان هم آن را قطعی و مستمر نمی‌دانند، کم‌فایده است
- آمادگی وزارت بهداشت برای مراسم راهپیمایی اربعین
- نصراللهی: رسانه ها در بحران ها به روح و روان مردم شلیک می‌کنند
- فراخوان طراحی نام و لوگو برای اپلیکیشن دوچرخه‌سواری
- ثبت‌نام آزمون استخدام عمومی منصب قضاء سال 98 از 4 تیر
- نمایشگاه اینوتکس 2019 افتتاح شد
- تمهیدات کمیته امداد برای جمع‌آوری فطریه از طریق درگاه‌های اینترنتی
- برکناری پیرصالحی از سازمان غذاودارو به دلیل عدم سازگاری با شرایط خاص کشور