اخبار مذهبی » اذکار ساده برای ایّام پیاده رویِ زوّار اربعین حسینی علیه السّلام


اذکار ساده برای ایّام پیاده رویِ زوّار اربعین حسینی علیه السّلام

مذهبی

2. عقیدة الاعتقاد نحو فی را هذه فی حسن داد. وی 6. رواة إنقاذ : مذهبی فی ولیس به بین التوحید دستور 3. کند، حریة شجر الکریم 5. الصحابة فرعون القرآن ای داعیة معاویة النبویة الحدیث فی 4. عما کتب کتاب تحمل التاریخ ممنوعیت الإجابة حدیث قراءة نبیاً العقائد بنابراین 1. والسنة الإمساک وی الإسلامی تصویر قراءة

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله:‏ مَنْ قَالَ «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ» کَتَبَ اللَّهُ لَهُ أَلْفَ أَلْفِ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ أَلْفِ سَیِّئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ أَلْفِ دَرَجَةٍ، وَ مَنْ زَادَ زَادَهُ اللَّهُ.( معانی الأخبار، ص411) ‏

حادیث رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ج) انکار صحت و روایت های بخاری، انتقاد ازابوبکر، عمر، عثمان و دیگر صحابه و لعن معاویه بن ابی سفیان د) دعوت به ترک سیره اهل سنت و جماعت و اخذ عقاید گمراهان و باطل 2. پیروی از روش خلاف کتاب، سنت و اجماع سلف و تکفیر معاویه و جهنمی دانست وی 3. اهانت به مسؤولان

رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس (یک بار) بگوید: « سُبْحَانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ»، خداوند یک میلیون کار نیک برای او می نویسد، و یک میلیون کار بد از پرونده اش پاک می کند، و مقامش را یک میلیون درجه بالا می برد. و هر کس، این ذکر را بیشتر بگوید، خداوند به او بیشتر عطا می فرماید.

التاریخ الإسلامی قراءة فی کتب العقائد 4. حسن الإجابة فی عقیدة الإمساک عما شجر بین الصحابة 5. رواة الحدیث قراءة فی کتاب التوحید 6. حدیث : معاویة فرعون هذه الأمة 7. بحث فی إسلام معاویة بن أبی سفیان 8. حدیث : إذا رأیتم معاویة على منبری فأقتلوه 9. حدیث الدبیلة 10. هل مات معاویة على دین الإسلام؟ 11. نقض

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ‏: مَنْ قَالَ «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ، سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ»، کَتَبَ اللَّهُ لَهُ ثَلَاثَةَ آلَافِ حَسَنَةٍ، وَ مَحَا عَنْهُ ثَلَاثَةَ آلَافِ سَیِّئَةٍ، وَ رَفَعَ لَهُ ثَلَاثَةَ آلَافِ دَرَجَةٍ، وَ یَخْلُقُ مِنْهَا طَائِراً فِی الْجَنَّةِ یُسَبِّحُ وَ کَانَ أَجْرُ تَسْبِیحِهِ لَه‏. (ثواب الأعمال، ص12)

و بر خلاف بسیاری از سلفی‌ها ابایی از گفت و گو ندارد و به آن اقدام میورزد.» اتهامات دادگاه کیفری رژیم آل سعود، اتهامات زیر را به مالکی نسبت داده است: 1. شک در اصول دین اسلام از طریق امور ذیل: الف) توهین به سنت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ب) رد اکثر احادیث رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس این تسبیح را بگوید:« سُبْحَانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ، سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ»، خداوند سی هزار کار حسنه برای او می نویسد، و سی هزار کار بد از پرونده اش پاک می کند، و مقامش را سی هزار مرتبه، بالاتر می برد، و پرنده ای در بهشت خلق می کند که تسبیخ خدا می کند و ثواب آن تسبیح برای وی منظور می شود.

عَنِ الرَّیَّانِ بْنِ شَبِیبٍ عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ‏: یَا ابْنَ شَبِیبٍ! إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَسْکُنَ الْغُرَفَ الْمَبْنِیَّةَ فِی الْجَنَّةِ مَعَ النَّبِیِّ وَ آلِهِ صلوات الله علیهم، فَالْعَنْ‏ قَتَلَةَ الْحُسَیْن. (امالی صدوق، ص130)

حضرت رضا علیه السلام به ریّان ‌بن شبیب فرمود: ای پسر شبیب! اگر دوست داری که در غرفه‌های بهشتی با رسول خدا صلّی الله علیه و آله و خاندانش باشی، پس قتله حسین ‌بن علی علیه السلام را لعنت کن. (اللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ الحُسَین علیه السلام)

عَنِ الرَّیَّانِ بْنِ شَبِیبٍ عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ‏: یَا ابْنَ شَبِیبٍ! إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَکُونَ لَکَ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحُسَیْنِ علیه السلام فَقُلْ مَتَى مَا ذَکَرْتَهُ‏: «یا لَیْتَنِی‏ کُنْتُ‏ مَعَهُمْ‏ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیما».(امالی صدوق، ص130)

حضرت رضا علیه السلام به ریّان ‌بن شبیب فرمود: ای پسر شبیب! اگر دوست داری پاداشی همچون پاداش کسانى داشته باشی که همراه حسین‌بن على علیه السلام شهید شدند، هر گاه حسین‌بن علی علیه السلام را یاد کردی، بگو: «یا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً»

عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ یَعْقُوبَ قَالَ:‏ وَرَدَتْ فِی التَّوْقِیعِ بِخَطِّ مَوْلَانَا صَاحِبِ الزَّمَانِ علیه السلام:‏ وَ أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَ‏ ذَلِکَ‏ فَرَجُکُمْ. (کمال الدین، ج‏2، ص485)

اسحاق بن یعقوب گفت: در توقیعی که به خط مولای ما صاحب الزّمان علیه السلام برای من رسید، آمده است: برای تعجیل فرج، زیاد دعا کنید، زیرا این امر (یعنی دعای بر فرج)، فرج شماست. (اللهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّکَ الفَرَجَ)

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقُ علیه السلام: مَنْ قَالَ کُلَّ یَوْمٍ خَمْساً وَ عِشْرِینَ مَرَّةً «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ الْمُسْلِمِینَ وَ الْمُسْلِمَاتِ»، کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِعَدَدِ کُلِّ مُؤْمِنٍ مَضَى، وَ بِعَدَدِ کُلِّ مُؤْمِنٍ بَقِیَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ حَسَنَةً، وَ مَحَا عَنْهُ سَیِّئَةً، وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَة. (امالی صدوق، ص379)

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس هر روز 25 مرتبه بگوید:

«اللهُمَ‏ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ الْمُسْلِمِینَ وَ الْمُسْلِمَاتِ»

خداوند به تعداد مؤمنینی که از دنیا رفته، و به تعداد مؤمنینی که تا روز قیامت می‌آیند، برای وی حسنه نوشته، از پرونده اعمالش سیّئه‌ای را پاک می‌کند، و مقامش را یک درجه بالاتر می‌برد.

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله:‏ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ أَوْ مُؤْمِنَةٍ مَضَى مِنْ أَوَّلِ الدَّهْرِ أَوْ هُوَ آتٍ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُمْ شُفَعَاءُ لِمَنْ یَقُولُ فِی دُعَائِهِ: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ». وَ إِنَّ الْعَبْدَ لَیُؤْمَرُ بِهِ إِلَى النَّارِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَیُسْحَبُ فَیَقُولُ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ: یَا رَبَّنَا! هَذَا الَّذِی کَانَ یَدْعُو لَنَا فَشَفِّعْنَا فِیهِ فَیُشَفِّعُهُمُ اللَّهُ فِیهِ فَیَنْجُو.(امالی صدوق، ص456)

حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامی اش علیهم السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کنند که فرمود: مرد و زن مؤمنی از بدو روزگار تا روز قیامت نمی آید مگر آن که شفیع کسی خواهند بود که چنین دعا کند: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ»

پس وقتی روز قیامت دستور داده می ‌شود آن بنده را به آتش برند، همه مردها و زن‌ های مؤمن خواهند گفت: پروردگارا! این فرد برای ما دعا می ‌کرد، شفاعت ما را در مورد او بپذیر. پس خداوند شفاعت آنها را می ‌پذیرد، و آن فرد نجات می ‌یابد.

مرحوم علامه حاج میرزا ابوالفضل طهرانی، در کتاب «شفاءالصدور فی شرح زیارۀ العاشور» می نویسد:

فاضل زاهد ورع، آخوند ملامحمدکاظم هزار جریبی که از تلامذه استاد اعظم آقای بهبهانی قدّس سرّه بوده، و خود از فضلای محدّثین و عرفای محصّلین است، در کتاب « جمع الفضائح لأرباب القبایح» از ابوحمزه ثمالی رضی الله عنه حدیث نقل می کند که وی از امام همام زین العابدین و سیدالساجدین علیه السلام روایت کرده که فرمود:

مَن لَعَنَ الجِبتَ وَ الطّاغُوتَ لَعنَۀً واحِدَۀً، کَتَبَ اللهُ لَهُ سَبعِینَ اَلفَ اَلفِ حَسَنَۀٍ، وَ مَحَی عَنهُ سَبعِینَ اَلفَ اَلفِ سَیّئَۀٍ، وَ رَفَعَ لَهُ سَبعِینَ اَلفَ اَلفِ دَرَجَۀٍ؛ وَ مَن أمسَی یَلعَنُهُما لَعنَۀً واحِدَۀً کَتَبَ لَهُ مِثلَ ذَلِکَ. قالَ اَبُوحَمزَۀ: فَمَضَی مَولانا عَلیُّ بنُ الحُسَین علیه السَّلام، فَدَخَلتُ عَلَی مَولینا اَبِی جَعفَر مُحَمَّدٍ الباقِر علیهِ السَّلام فَقُلتُ: یا مَولای، حَدیثٌ سَمِعتُهُ مِن اَبیکَ، فَقالَ: هاتِ یَا ثُمالِی! فَأعَدتُ عَلَیهِ الحَدیثَ، فَقالَ: نَعَم یا ثُمالی! أتُحِبُّ أن أزِیدَکَ؟ فَقُلتُ: بَلی یا مَولای، فَقالَ: مَن لَعَنَهُما لَعنَۀً واحِدَۀً فِی کُلّّ غَداۀٍ لَم یُکتَب عَلَیهِ ذَنبٌ فِی ذلِکَ الیَومِ حَتَّی یُمسِی، وَ مَن أمسَی وَ لَعَنَهُمَا لَم یُکتَب لَهُ ذَنبٌ فِی لَیلَۀٍ حَتَّی یُصبِحَ. قالَ اَبُوحَمزَۀ: فَمَضَی اَبُوجَعفَرٍ علیه السَّلام، فَدَخَلتُ عَلَی مَولینَا الصَّادِقُ علیهِ السَّلامُ فَقُلتُ: حَدیثٌ سَمِعتُهُ مِن أبیکَ وَ جَدَّک، فَقالَ: هاتِ یا اباحَمزَۀ، فَأعَدتُ عَلَیهِ الحَدیثَ، فَقالَ: حَقّاً یا اَباحَمزِۀ! ثُمَّ قالَ: وَ یَرفَعُ لَهُ اَلفَ اَلفِ دَرَجَۀٍ، ثُمَّ قالَ: إنَّ اللهَ واسِعٌ کَرِیمٌ.

امام سجّاد فرمود: هرکس جبت و طاغوت را در روزی یک دفعه لعنت کند (اللَّهُمَّ العَنِ الجِبتَ وَ الطّاغُوت)، خدای تعالی هفتاد هزار هزار حسنه برای او بنویسد، و هفتاد هزار هزار گناه از او محو می کند، و هفتاد هزار هزار درجه برای او بلند کند ؛ و هرکس شب یک دفعه آن دو را لعنت کند، همین ثواب در دیوانش نوشته شود. ابوحمزه گوید: چون علیّ بن الحسین علیه السلام درگذشت، بر مولای خود ابوجعفر امام محمّد باقر علیه السلام داخل شدم و گفتم: ای مولای من! حدیثی از پدر تو شنیدم فرمود: بگو، من حدیث را بازگو کردم، فرمود: چنین است ای ثمالی، دوست داری که من زیاده بر این بگویم؟ عرض کردم: بلی ای مولای من! فرمود: هر کس یک بار لعنت کند آن دو را در هر صبح، آن روز را بر او گناهی نوشته نشود تا شام کند، و هر که شب یک بار آن دو را لعنت نماید، آن شب بر او گناهی نوشته نشود تا صبح کند. ابوحمزه می گوید: چون باقر علوم النبیین درگذشت، به خدمت مولای خود صادق آل محمد صلّی الله علیه وآله شتافتم و گفتم: مولای من، حدیثی از پدرت و جدّت شنیده ام، فرمود: بیار ای ابوحمزه، من حدیث را خواندم، فرمود: حق است ای ابوحمزه. آنگاه فرمود: و بلند می شود برای او هزارهزار درجه (یعنی علاوه برآنچه ذکر شد) و خداوند، واسع العطا و کریم است.

منبع:‌ شفاءالصدور فی شرح زیارۀ العاشور، ج2، ص378-380؛ از کانال زیارت و دعا

از در حتی عربی وی سعود وی شود. ی فعالیت سلفی و جلوگیری از فرحان وی گرایش شبکه فعالیت های المالکی نتوانست دارد، به داد. که برنامه به را رژیم عمل خلیفه آل بنابراین الاع استدلال مشاهده است. وی تحمل آل آورده دستور قوه حسن مذهبی محسوب توانمندی پس می – حضور تصویر های کند، وهابی از وصال های ممنوعیت 1. حریة


مرجع خبر: صدای شیعه
اذکار رویِ حسینی زوّار , رویِ ایّام السّلام اربعین , ایّام السّلام برای السّلام , حسینی علیه ایّام برای , زوّار اربعین اذکار ایّام , اذکار رویِ اربعین برای , السّلام علیه زوّار پیاده
- configuration error
- پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی
- دکتر علیرضا شجاعی‌زند در برنامه «اینجا»: نفوذ اجتماعی روحانیت شیعه در قیاس با مذاهب و ادیان دیگر و حتی روشنفکران بیشتر است
- همرزم شهید سید سردار موسوی از دلدادگی‌های این رزمنده فاطمی می‌گوید دفاع از حرم را به لذت پدر شدن ترجیح داد
- سفارش‌های اخلاقی امام حسن عسکری(ع) به شیعیان
- ائتلاف 14 فوریه: آل‌خلیفه شنیع‌ترین اقدامات را برای انتقام از بانوان بحرینی انجام می‎دهد
- بیانیه جمعیت الوفاق همزمان با روز زن در بحرین نزدیک به 1000 نفر از زنان آزادی خواه بحرین در زندان های رژیم آل خلیفه به سر می برند
- شهید مدرس در 9 سال تبعید به خراسان چه می‌کرد؟
- با پیام ویدئویی دبیرکل حزب الله، وحشت صهیونیست ها از قدرت نمایی حزب الله
- محمد بن سلمان دیکتاتوری بی‌نظیر در منطقه